Monika Kantowicz-Gdańska po spotkaniu w Gliwicach

By Październik 10, 2018news

W Regionalnej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Gliwicach odbyło się ponad dwugodzinne szkolenie dotyczące employer brandingu, którego byliśmy współorganizatorem.

Do udziału w szkoleniu zaprosiliśmy Monikę Kantowicz-Gdańską, która jest właścicielką MKG Consulting i jedną z najważniejszych osób w przestrzeni polskiego employer brandingu i komunikacji wewnętrznej.

Po spotkaniu w Rybniku, było to drugie wydarzenie organizowane przez Engagement Marketing Forum, które dotyczyło działań wewnątrz organizacji. W obu przypadkach spotkaliśmy się z dużym zaangażowaniem uczestników. Po szkoleniu Monika Kantowicz-Gdańska podzieliła się z nami własnymi spostrzeżeniami dotyczącymi employer brandingu.

Nasze spotkanie z przedstawicielami śląskich firm poświęcone tematyce employer brandingu przyniosło ważną dla mnie refleksję. Świadomość polskich firm w zakresie kształtowania wizerunku pracodawcy rośnie – coraz większa grupa pracodawców wie, że aby wygrać walkę o kandydata na wysoce konkurencyjnym rynku pracy (śląski należy do tych najtrudniejszych), należy dbać o reputację wewnętrzną i zewnętrzną.

Jeszcze kilka lat temu podczas szkoleń i spotkań o tej tematyce trzeba było posiłkować się przykładami z zagranicy. Dziś coraz częściej, z ogromną przyjemnością, pokazuję praktyki polskich firm. W obliczu wyzwań z zatrudnianiem coraz więcej polskich firm inwestuje w wizerunek pracodawcy.

Najszybciej – obok polskich oddziałów niektórych korporacji międzynarodowych – employer branding rozwija się w branży informatycznej (polskie przykłady z tej właśnie branży, pokazuję najczęściej). Dzieje się tak dlatego, że konkurowanie o kompetentnego kandydata w tej branży jest chyba najtrudniejsze. Alternatywą dla najzdolniejszych polskich informatyków są zagraniczni pracodawcy (dla wielu z nich można pracować zdalnie). Dlatego porównanie do krajowych praktyk employer branding już wystarcza. Inspiracji trzeba szukać za granicą, a to szybko posuwa polskie firmy z branży hi-tech naprzód w obszarze kształtowania wizerunku pracodawcy.